Julien Wanders 5 zasad do sukcesu

Julien Wanders to szwajcarski biegacz urodzony w Genewie. Pomimo młodego wieku 23 lat ma na swoim koncie znaczące osiągnięcia. Jest aktualnym rekordzistą Europy na 10 kilometrów 27:25 jak i w półmaratonie 59:13. Jego historia jest bardzo ciekawa, od 18 roku życia mieszka w Keni gdzie trenuje, aby zrealizować swoje marzenia. Przez okres 4 lat poprawił się na dystansie 10 kilometrów o 1.5 minuty, a na dystansie półmaratonu o niespełna 4 minuty.
Oto 5 zasad do sukcesu Juliena Wandersa.

1. Czerp radość z biegania

Julien po nieudanym występ w Diamentowej Lidze w Lozannie szukał odpowiedzi na pytanie „co poszło nie tak?”. Po wielu przemyśleniach doszedł do wniosku, jako że problem tkwił w jego umyśle. Wysokie oczekiwania przed zawodami przyczyniały sie do zbyt wysokiej presji, z którą szwajcarski biegacz sobie nie radził. Receptą na poprawę sytuacji było odnalezienie radości z każdego startu na zawodach. Nowa postawa Juliena zapoczątkowała pasmo  sukcesów.

2. Wstawaj wcześnie rano

Julien Wanders ropoczyna swój dzien krótko po godzinie 5 rano, wypija kawę i po pół godzinie jest już na treningu. Poranna rutyna pomaga zawodnikowy dobrze rozpocząć dzień i nabrać energii do kolejnych ćwiczeń.

3. Zwiększ dystans oraz tempo długiego biegu

Według rekordzisty Europy w półmaratonie bardzo ważna jest  prędkość oraz dystans z jaką biegacz wykonuje tzw. long run. Wanders twierdzi, iż powolne długie biegi nie mają większego sensu. Zaleca on aby regularnie zwiększać ich kilometraż oraz wykonywać je w stałym tempie, zbliżonym lub równym szybkości maratonu. Jest to podstawowy środek treningowy Szwajcara realizowany przez większą część roku.

4. Pamiętaj o wytrzymałości

Julien Wanders przykuwa szczególną uwagę do wytrzymałości. Według Szwajcara jest ona podstawą biegowych rekordów oraz kolejnych osiągnięć.

5. Jedz prosto

Rekordzista Europy na 10 kilometrów uważa, że biegacz powinien jeść jak najprościej, sięgając po nisko przetworzoną żywność. Zaleca również, aby nie zaprzątać sobie głowy liczeniem kalorii. Zamiast tego powinniśmy jeść w momentach kiedy jesteśmy głodni i od czasu do czasu pozwolić sobie na coś na co mamy ochotę.

Mam nadzieję, że te 5 zasad was zainspiruje i doda motywacji do realizacji własnych marzeń. Warto uczyć się od bardziej doświadczonych oraz brać przykład z osób, które osiągnęły więcej niż my.

Źródła:

https://www.datasport.com/en/essentials/interview-julien-wanders/

https://www.sweatelite.co/julien-wanders-training-like-animal/

https://blog.runningcoach.me/en/2019/02/20/julien-wanders-living-for-the-running-sport/

Sprawdź również zasady do sukcesu innych biegaczy:

5 zasad do sukcesu Mo Faraha

10 zasad do sukcesu Eliuda Kipchoge

Dodaj komentarz